Четвер, 18 Серпня, 2022

Буремні 90-ті: найвідоміший мер Луцька Антон Кривицький

Антон Кривицький почав працювати на посаді мера Луцька у буремні 90-ті. Саме за його головування місто зазнало чимало змін та позбулося спадщини радянської окупації, пише yes-lutsk.com.ua.

Навчання та початок діяльності 

Найвідоміший очільник Луцька не був родом із міста. Він народився 8 червня 1945 року у селі Виноградне на Одещині. 

У 17 років майбутній чиновник розпочав трудову діяльність на Луцькому електроапаратному заводі. Певний час він працював слюсарем. Навчався на інженера-будівельника у Львівському політехнічному інституті. За фахом розпочав роботу Луцькому заводоуправлінні будівельних матеріалів. Після служби в радянській армії перейшов працювати до партійних та комсомольських органів.

З 1984 року Кривицький вперше долучився до структури місцевого самоврядування. Перший досвід він здобув у Нововолинському міськвиконкомі. Далі працював у Волинському облвиконкомі. Протягом 1981–1991 років його чотири рази обирали депутатом міської ради міст Луцька та Нововолинська.

У липні 1994 року відбулося всенародне голосування на посаду міського голови. Нам посаді він працював тривалий термін, адже був переобраний у березні 1998 року та втретє — у березні 2002 року.

Реформи

Робота Антона Федоровича характеризується багатьма аспектами. Він був першим співавтором впровадження та розробки системи єдиного розрахунку за житлово-комунальні послуги. Ініціативу спочатку рекомендували, впровадили, а згодом й запатентували.

Вперше у нашій державі за його правління в одну квитанцію об’єднували усі комунальні платежі. Громадяни до цього змушені були користуватися окремими книжками на воду, електроенергію, газ та інші послуги.

Кривицький виявився першим очільником міста, коли ухвалили рішення дозволити викупляти в житлових будинках перші поверхи під офісні приміщення та магазини. Депутати українського парламенту ухвалили відповідне рішення тільки за кілька років після цього.

Першим в Україні Кривицький почав запроваджувати норми щодо контролю на ринку горілчаної продукції. Він ввів акцизну марку на вино-горілчані вироби. Завдяки цьому до бюджету надійшли чималі кошти, які дозволили на території головного населеного пункту Волині збудувати тролейбусну лінію на Вересневе та Володимирську. Також за час його правління вдалося запровадити конкурси на пасажирські перевезення, що посилило конкуренцію між перевізниками. 

За каденції Кривицького над коліями залізничного вокзалу розпочали будувати наземний перехід. Це рішення давно назріло. Згодом після завершення повноважень політика перехід називали “мостом Кривицького”.

Очільник міста й першим запропонував побудувати підземний перехід у Луцьку.  Його спорудження фахівці оцінювати у 6-7 мільйонів гривень і навіть знайшли інвестора. Супротив депутатів щодо реалізації ініціативи був досить сильний, підземний перехід такий тоді не запустили в дію.

Про діяльність мера ходили легенди. Наближені до чиновника розповідали журналістам, що одним дзвінком Антон Федорович Кривицький за ніч збирав із луцьких бізнесменів. Таким чином вирішувалося питання виплати зарплат працівникам бюджетної сфери – медика та вчителям. Рішучість та стійкість міського голови дозволяли вирішити чимало нагальних питань.

Хейтери називали період правління “ерою дерибану”, оскільки у 90-ті законодавчі норми ще не набули стабільної сили. За час його правління відбулася приватизація великих комунальних об’єктів та земельних ділянок міської землі. Тодішній мер нібито зумів продати дитячі садочки. Натомість сам політик пояснював, що на утримання приміщень не вистачало коштів, тому їх й віддавали під інші державні потреби.

Антон Кривицький також намагався навести лад й в центрі міста. Він був ініціатором будівництва фонтану на Театральному майдані, адже локація була занедбаною. Все ж через відсутність коштів, об’єкт так і не завершили.

.